چگونه یادگیری مهارتها و دانشهای جدید را اولویت بندی کنیم

چگونه یادگیری مهارتها و دانشهای جدید را اولویت بندی کنیم

امروزه جهان به علت حجم عظیم اطلاعات و آموزه های مختلف در حد انفجار است. چندین میلیون کتاب جدید، هزاران ساعت سخنرانی، صدها هزار دوره آموزش الکترونیکی و میلیون ها مقاله. انتخاب بهترین و مناسب ترین در بین اینها سخت است.

در واقع ما امروزه زمان بسیار کمی برای یادگیری داریم کمتر از 1٪ از وقت خود. و نکته مهمتر نیاز به یادگیری مداوم است زیرا عمر مفید مهارت ها کوتاه می شود و اطلاعات قبلی پوسیده می شود. بنابراین فشار قابل توجهی بر همه ما برای یادگیری بهترین مهارتها و دانشها وجود دارد. چگونه تشخیص دهیم که بهترین مهارتها برای ما چیست؟

یک رویکرد استفاده از آنالیز زمان-سودمندی است (شبیه به رویکرد هزینه-سود). “زمان” مدت زمان یادگیری است. این واقعاً هزینه ای است که برای یادگیری می پردازید، و “سودمندی” آن مقداری است که شما احتمالاً از آن مهارت مورد نظر استفاده خواهید کرد. به عنوان مثال، امروزه یک مدیر وقت زیادی را برای ارسال ایمیل، جمع آوری داده ها، و برگزاری جلسات و تهیه طرح ها صرف میکند، بنابراین اگر بتواند در بهبود این روشها مهارت کسب کند، سودمندی بالایی برایش خواهد داشت.

پس اگر زمان و سودمندی را با هم ترکیب کنید، یک ماتریس 2 در 2 ساده با چهار عنصر خواهید داشت.

1- سودمندی بالا و زمان کم برای یادگیری: بی درنگ باید بیاموزید
2- سودمندی بالا و زمان طولانی برای یادگیری: برنامه ای برای یادگیری آن باید در تقویم کاری خود ایجاد کنید.
3- سودمندی کم، مدت زمان کم برای یادگیری: یادگیری این مهارتها را در فرصتهای کوتاه مسافرت، ناهار، جلسات انتظار و … قرار دهید.
4- سودمندی کم و مدت زمان زیاد: برای یادگیری آنها بصورت جدی تصمیم بگیرید که آیا لازم هستند.

جزئیات بیشتر این مقاله را از وب سایت دانشنامه مدیریتی هاروارد دنبال کنید.
https://zaya.io/pgofi

نوشتهٔ پیشین
نانولوله های کربنی، محبوبترین نانو ماده
نوشتهٔ بعدی
یکی از روشهای هوشمند کنترل دقیق کرونا در چین

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست